Bila setiap kali membuka fb, banyak kata-kata motivasi yang boleh digunakan sebagai panduan dalam kehidupan ini. Jadi dikesempatan ini, dapat ku kumpulkan kata-kata motivasi yang mungkin dapat kita jadikan sebagai satu perangsang dan sebagai panduan untuk tujuhala hidup kita ini.

Walaupun kita semua mempunyai prinsip dan etika masing-masing, namun kadang-kala memerlukan juga garis-garis panduan dan kata-kata yang berbentuk motivasi sama ada untuk memajukan diri kita.

Jumaat, 25 November 2011

motivasi 25

MOTIVASI ALIHAN MINDA:
SEGALANYA BOLEH BERUBAH!

Assalamualaikum...Salam Jumaat Yang Pesona
Saya selalu kata, kita adalah apa yang kita fikirkan. Fikir susah, apa yang kita buat semuanya jadi susah.

Fikir senang semuanya akan jadi senang, mudah dan mesti boleh buat. Segalanya boleh berubah.

Sayangnya tidak ramai orang boleh bertahan lama. Perubahan yang kita inginkan memang boleh terjadi. Selain dari mindset seperti di atas, perlu ada usaha lebih lagi.

Kebanyakan orang mudah give up bila perubahan yang dimahukan hanya sedikit. Sebab, mereka mahukan hasil yang cepat. Kadangkala, ada juga orang yang ghairah mahu hasilnya dengan kadar lebih cepat.

Saya faham, sikap itu sudah jadi lumrah manusia. Dalam diri kita ada sikap tamak, mahu senang dan satu lagi, mahu selamat.

Perubahan boleh dicapai bila ada gabungan 3 elemen, mindset, usaha dan tawakkal. Andai salah satunya kurang, Anda akan perasan apa yang Anda inginkan tak menjadi.

Bila ia dah menjadi walaupun sikit, itu tandanya usaha Anda dah membuahkan hasil, cuma masih sikit. Jadi, kena usaha lebih lagi, cari ilmu, kerja lebih rajin lagi supaya dapat hasil yang lebih banyak!

Kita adalah yang kita fikirkan. Jangan sesekali mengharap hasil yang cepat, tapi kurang bekerja, kurang tindakan, kurang usaha.

Biar usaha lebih, sebab hasilnya akan muncul sendiri juga nanti. Fokus 100% pada usaha!

Andai Anda bertemu kegagalan, jangan fokus fikiran pada kegagalan tu, tapi fokus pada hasil sebenar yang Anda mahukan. Emosi perlu kuat, semangat juga perlu kuat.

Sempena 1 Muharram 2 hari lagi marilah kita membuat Turning Point yang betul dan tingkatkan usaha serta azam untuk berjaya lebih dari tahun sebelumnya, Anda boleh jika anda mahu, usaha dan bertawakkal. InsyaAllah Allah selalu bersama kita.

To Be Loved strong in heart, mind and soul.
sumber : Dr.Zaims

Tiada ulasan:

Catat Ulasan